Édesköményes-mustáros krumplifőzelék

8610_10204291539435279_6950888873892737578_n(1).jpg

Sábá-dibi-dábbá! Olyan jól indult a napom, hogy úgy döntöttem mindent megteszek azért, hogy ez így is maradjon. Most nagyjából dél múlt 20 perccel és a jó még mindig trat, szóval valamit jól csinálhatok. És itt jegyzem meg, hogy semmit sem szívtam és vettem be ennek érdekében. Csak természetesen! Szóval még a meleg idő előtt elmentem a piacra, aztán vicces jelenségeket fotóztam a városban, utána hazértem és belevetettem magamat a konyhai munkába. Főztem három levest, amiket hidegen fogok majd elfogyasztani és naná, hogy egy főzelék is készült, amit alább Ti is láthattok. Amúgy ha olyan kedvetek támad, el is készíthettek majd alkalom adtán. Nagyon finom lett, mert az édeskömény ánizsos íze nagyon klasszul belemegy a krumpliéba, és a mustár-citrom-babérlevél hármasa is hozzáadják a magukét. Szerintem! De lehet háborogni, ha szerintetek meg nem!

Recept 2 főre

1 ek vaj

3 ek olívaolaj

1 kisebb fej vöröshagyma, finomra aprítva

1-1,2 kg burgonya, kockázva

5 dl alaplé

1-2 babérlevél

15-20 dkg édeskömény (kb negyed gumó), aprítva (a zöldjét aprítsuk össze és tegyük félre)

1 tk csípős dijoni mustár

1 dl tejföl

1-2 ek étkezési keményítő

1 cikk citrom reszelt héja és leve

só, frissen őrölt bors, chilipehely

A vajat egy 3-4 literes lábosban, közepes lángon összeolvasztom az olajjal. Rádobom a hagymát, finoman sózom és folyamatosan kevergetve 4-5 perc alatt megfonnyasztom. Egy-egy kanál víz hozzáadásával gyorsabban megpuhul. Hozzáforgatom a krumplit, felengedem az alaplével, sózom, beleteszem a bebérlevelet és fedő alatt, a forrástól számított 12-14 perc alatt puhára főzöm. Félidőben hozzáadom az édesköményt is. Ha elkészült, egy merőkanálnyit kiveszek, pürésítem, majd visszaadom az alaphoz. A tejfölt kikeverem a mustárral, egy deci vízzel és a keményítővel, majd besűrítem vele a főzeléket. Már nem forralom, csak összemelegítem. Sózom, borsozom ha kell. Citromlével, citromhéjjal ízesítem. Tálaláskor az édeskömény félretett zöldjével és chilipehellyel szórom meg.

A facebook-on is ott vagyok.