Spenótos hummusz

11267541_10206926940398656_5491175208791597655_o.jpg

Tegnap volt a nemzetközi hummasz nap. Én ezzel a spenótos verzióval rukkoltam elő, igaz, egy nappal később. Ettől függetlenül azt kell mondjam, hogy ez semmit se vesz el abból az élvezetből, amit azokban a pillanatokban érzek, amikor eszem. Sőt! Elég laktató étel, így a citrommal érdemes kicsit bátrabban bánni. Vagy csak visszafogottan falatozni. Nos, nekem ez utóbbi nem jött össze! 

250 g főtt csicseriborsó, lecsepegtetve

1 kis gerezd fokhagyma

2 ek tahini (szezámpaszta)

negyed citrom leve

fél tk őrölt rómaikömény

10 dkg friss spenótlevél, megmosva, leszárazva

2-3 ek olívaolaj

tálaláshoz kesudió vagy bármilyen mag és valamilyen kenyérféle

1. Egy serpenyőt felforrósítok és a spenótot egy kanál vízzel beleteszem. Többször átforgatom, 1-2 percig párolom. Kihűtöm majd alaposan kinyomkodom.

2. Az összes hozzávalót egy magas falú mérőedénybe teszem és alaposan összepürésítem. Sóval ízesítem.

3. Tálaláskor egy tálkába teszem, megszórom kesudióval és meglocsolom olívaolajjal.

A facebook-on is ott vagyok.