Cukkínis karalábéfőzelék

341224152_2453063948184543_7384045032973016961_n.jpg

Hogy is mondjam? Ez oda lett téve! De komolyan! Sokszor mondtam én már mindenfélét a különböző főzelékeimről és az "ezalagjobb" jelzőt is ezerszer odabiggyesztettem már eléük. De ez most tényleg annyira a kedvencem, hogy kötelezővé tenném, hogy mindenki  kapjon ebben a kicsiny országban belőle egy vastag tányérnyit ebédre. :) 

Hozzávalók:

1 ek vaj

2 ek olaj

2-3 szál újhagyma, zölddel, karikázva

2 dundi gerezd fokhagyma

kb. 70 dkg tisztított karalábé, másfél centisre kockázva

40 dkg cukkinni (2/3-a kockázva, harmada julienn-re vágva)

4 dl víz

2 dl tejszín

3 csapott tk keményítő

só, lime, 

A vajat egy lábosban közepes lángon olvasszuk össze az olajjal. Szórjuk rá a hagymát, pároljuk 2 percig, majd reszeljük rá a fokhagymát. Laza átkeverés, majd forgassuk bele a karalábét

Kevergessük 3-4 percig, sózzuk, öntsük fel vízzel, forraljuk fel, majd fedő alatt 12-14 perc alatt főzzük ressre.

A csíkozott cukkinit és újhagymát egy kis tálkába teszem, csipetnyi sóval és negyed lime levével elkeverem és állni hagyom.

A kockázott a cukkinit 1 percig forráztam egy láboskában, majd lehűtöttem hideg vízzel. Ezt keverem a karalábéhoz és főzöm további 3-4 percig, közepes lángon.

A keményítőt kikeverem a tejszínnel, majd besűrítem vele a főzit. Só, bors, lime leve. Tálaláskor mehet a csíkozott cukkini a tetejére. Locsoljuk meg jóféle olívaolajjal.