Gyömbéres tarhonyasaláta

11289453_10206992558239061_2589689637711249853_o.jpg

Kérem szépen! Az van, hogy én nagyon szeretem a tarhonyát. Ciki vagy sem, én vállalom. Tonnaszám esszük a pennét, a spagettit és a fusillit, pedig ezek is csak tészták. Csak jobb a marketingjük, talán. No, nem is olyan régen mutattam itt egy spenótos-korianderes tarhonya verziót, amit azóta is visszasírok, mert annyira finom, most egy saláta készült belőle, amit ha szerényen kéne véleményeznem, akkor azt mondanám rá, hogy elég jó lett! Elég tavaszi étel, de a kicsit hidegebb idő sem vette el a kedvemet, hogy egy hatalmas adagot készítsek el belőle. Nem tudom, hogy izgat e bárkit is, de egy currys-medvehagymás csirkét sütöttem mellé, konkrétan egészben. Még nem kóstoltam őssze a kettőt, de attól tartok, hogy nem lesznek itt gondok, csak győzzem majd lefutni az esti köröket. Ölég csini lett a csirke is, az áldóját! 

fél kg gépi tarhonya, 4 tojásos

3-4 rúd szárzeller, 2-3 millisre karikázva

1 csokor újhagyma, zöldjével együtt felkarikázva

1 savanykás, kemény zöldalma kockázva

1 óriási csokor friss petrezselyemzöld, aprítvaű

fél kg zöldborsó (nálam most mirelit, 20 percig hagytam olvadni)

friss koriander (opcionális) aprítva

Az öntethez:

3 cm friss gyömbér reszelve

1 lime leve, reszelt héja

3 ek olíva olaj

só, frissen őrölt bors

1. A tarhonyát egy 2-3 literes lábosban 3 ek olíva olajon pirítani kezdek. Nem kell bronzos színűre, éppen csak kapjon egy kis színt. Felöntöm másfélszeres mennyiségű sós forróvízzel és 4-5 percig hagyom rotyogni, közben kevergetem. Ezután elzárom alatta a tüzet, lefedem és 10 percig pihentetem. Nem kevergetem, nem piszkálom.

2. Amíg pihen a tarhonya, a dresszing hozzávalóit (gyömbér, lime leve, olaj, só, bors) egy nagy keverőtálban összekeverem, az almát beleforgatom, hogy ne barnuljon meg.

3. Ha letelet az idő, a borsót a tetejére öntöm, majd újra lefedem és további 5-6 percig így hagyom. Ezután összeforgatom és hagyom langyosra hűlni.

4. Ha kihűlt, a felaprított zöldségeket is az almás alaphoz keverem, majd ráborítom a borsóval elkevert tarhonyát is. Alaposan átforgatom, sóval, borssal ízesítem, ha kell. Így is fogyasztható, de ha 1-2 órát a hűtöben pihentetem lesz az igazi. Ilyenkor picit utóízesítem sóval, egy ek olívaolajjal és lime levével, mert hidegen tompábban érezzük az ízeket.

5. Leülünk és az egészet befaljuk. 3-4 adag lesz.