Nyári lencsefőzelék

11885661_10207729569583884_935643412271346754_o.jpg

Ez az a főzelék, amiért talán megköveznek. Nagyon megkívántam a lencsét, magam sem értem, hogy miért, de nem is kell mindig mindenre magyarázatot találni, keresni. Most én sem fogok. Szóval adott volt a vágy, de kedvem nem volt ahhoz, hogy áztassam, főzzem, babusgassam. Nagyon gyorsan akartam és azonnal. Így alakult, hogy hazafele jövet vettem egy konzervet és szentségtörést követtem el. Abból lett a főzelék. Én tettem, vállalom, égessenek el máglyán vagy négyeljenek fel, vagy csak vessenek a mókusok elé makk helyett prédának. Ezután a főzelék után jöhet bárni! Egyszerűen boldog vagyok, hogy 10 perc alatt készen lett, rohadt fincsi és tényleg nem egy nehéz darab. Langyosan, hideg tejföllel! Nyamiii! :)

1 ek vaj

3 ek olíva olaj

10 cm póré fehér része, finomra aprítva

1 gerezd fokhagyma

2 cm gyömbér

2 ek világos szójaszósz

1 ek "vócseszter" szósz

fél kg főtt, konzerv lencse, lecsepegtetve (a leve kell)

1,5 dl konzervlé

2-3 kanál hideg tejföl

1 csokor friss petrezselyemzöld, aprítva

fél citrom reszelt héja, pár csepp leve

só, frissen őrölt bors

A vajat és az olajat összeolvasztottam egy edényben. Rádobtam a hagymát, finoman sóztam és 2-3 perc alatt puhára pároltam. Egy-egy kanál vízzel meglocsoltam, hogy gyorsabban puhuljon. Ráreszeltem a gyömbért és a fokhagymát is, majd további fél percig pirítottam az egészet. Meglocsoltam a szója és vócseszter szószokkal, majd hozzákevertem a lecsepegtetett lencsét. Összeforraltam, sóztam, borsoztam. Egy merőkanálnyit kivettem, pürésítettem, majd visszekevertem az alaphoz. Citromhéjjal, lével, petrezselyemmel ízesítettem. Tálalásnál hideg tejfölt tettem rá, maradék pertussal és citromhéjjal extráztam. Frissítő, rohadt egyszerű és gyors is. Nyáron mi kell még? Mondjuk én egy söcit legurítottam főzés közben! :)