Őszi finomfőzelék

12240432_10208348915707150_3697787565835644641_o.jpg

"Barbár táj barbár szóra kapatja a szám". Reggel úgy ébredtem, hogy morcos leszek és nyűgös, azt éreztem, hogy nem akarom ezt az átkozott keddi napot. Reggeli rutin, minden rendben halad, bőven időben vagyok, nem is értem, hogy mi lehet a baj.  Kilépek a kapun, csupa köd a tér, az orromnál valamivel tovább látok, de jó, hogy van helyismeret. Irány a metró, a csilli négyes az én vonalam. Itt, a "Pápán" nem sok a történés, se hosszú sor, se lökdösődés, se borzasztó, nyomasztó hangulat. Nyugodt három megálló, majd az automata lépcső kényelmével a felszínre emelkedem. Baszki! Süt a Nap! Napszemcsi On, mire a Csarnokba érek már mosolygok. Bandiéknál már csicsergek. Irány a Bazilika, a kedvem nem szegi, hogy a 47es villi helyet pótlóbusz jár és rohanhatok egy saroknyit a dögnehéz táskákkal a vállamon. Fél óra múlva terheimtől szabadulva újra utcára kerülök, irány Eszter és a virágbolt a Király utcában. Ma úgy döntöttem, hogy virághoz főzök. Már köti, adja, puszik, vigyorgok. Séta a Lumenbe Zsuzsihoz. Éppen felmos, az ajtóból adom le a rendelést, röhögünk. :) Nem lépkedem össze a frissen mosott padlót, fizetek és pik-pak újra a "Pápán" vagyok. Délután 1 óra van. És jó a kedvem. Most pontban 4. És még mindig csillog a szemem. Hát, ilyen ez. Ma belefőztem a jókedvemet ebbe az ételbe! Egyétek, szeretettel, kedves emberek! Peace

1 ek vaj

3 ek olaj

1 póré 10 centis fehér része, hosszában negyedelve, vékonyra szeletelve

1 gerezd fokhagyma

1 tk currypor (madras)

40 dkg cékla, hámozva, egy centisre kockázva

40 dkg zellergumó, hámozva, egy centisre kockázva

40 dkg sárgarépa, egy centisre kockázva

3 dl alaplé

1 dl min. 30%-os tejszín

só, bors

negyed lime leve

tálaláshoz friss koriander, pirított mandula

A vajat egy 3-4 literes lábosban, közepes lángon összeolvasztom az olajjal. Ráborítom a hagymát, finoman megsózom és folyamatosan kevergetve 3-4 perc alatt puhára főzöm. Egy-egy kanál vízzel meglocsolom, hogy gyorsabban puhuljon. Ráreszelem a fokhagymát, megszórom curryvel majd további 10-15 másodpercig pirítom a keveréket. Először a céklát adom hozzá, 3-4 percig kevergetem, 2 kanál vizet adok hozzá. Következő lépésben a répa kerül az edénybe, szintén 3-4 percig kevergetve pirítom, végül a zeller is a többi közé landolhat. Átforgatom, felöntöm az alaplével, sózom, borsozom majd lefedve közepes lángon 10-12 percig főzöm, közben többször átkeverve. Ha roppanósra puhultak a zöldségek ráöntöm a tejszínt és 2-3 percig nagy lángon forralom, hogy krémesen besűrűsödjön a levem. Lime levével ízesítem. 4-5 percig állni hagyom, sózom, borsozom, ha kell. Korianderrel, mandulával tálalom.