Csicseriborsós, köleses saláta

13116077_10209745773827730_7190880254459813332_o.jpg

Ha az ember fia úgy dönt, hogy igyekszik még egészségesebben élni, akkor ne lepődjön meg azon, hogy elsősorban egészséges kajákat fog enni. Persze, hogy mi számít egészségesnek és ki az akinek mindezt el is hisszük, az másik lapra tartozik. Nem is kívánok ilyen szerepben tetszelegni, azt tegyék meg azok, akik ehhez értenek, vagy csak elhisszük nekik, és kész. Én csak azt tudom, hogy egy kicsit elszaladt velem a rendszer, két hónapig a tunyaság eluralkodott a testemen és ez sajnos látszik. Még nincs pánik és kóros koplalás sem vette kezdetét, de ha elindul az ember a lejtőn, onnan bizony kemény a visszaút. Nálam, hogy úgy mondjam, a folyamat még visszafordítható. Most csak annyit teszek, hogy kicsit jobban odafigyelek. Meg ilyeneket eszem. És ha már van bérletem, az edzőtermet sem kerülöm el messziről, hanem kifogások nélkül megteszem azt, amit a haza megkövetel. Mondjuk kockás hasam sose lesz, de álmodozni azért lehet! Nem?

20 dkg köles

30 dkg főtt csicseriborsó (lehet konzerv is)

2 sárgarépa, reszelve (kb. 30 dkg)

10 szem koktélparadicsom, felezve

3 szál újhagyma, karikázva

fél kígyóuborka kimagozva, apróra kockázva

3 csokor friss petrezselyemzöld, durvára aprítva (harmadát tálaláshoz tegyük el)

1,5 citrom reszelt héja és leve

10-12 db zöld spárgasíp (fás vége levágva)

1 ek vaj

4-5 ek olíva olaj

10 dkg feta vagy kecskesajt

só, frissen őrölt bors

Felforralok 2 liter vizet, megsózom 1 tk sóval majd a kölest 10-12 perc alatt megfőzöm benne. Leszűröm, lehűtöm, egy nagyobb keverőtálba teszem. Ha száraz csicseriborsót használok, előző nap beáztatom, majd kb. egy óra alatt megfőzöm. Érdemes nagyobb mennyiséget főzni és a maradékot lefagyasztani. Lehűtöm. Ha konzervet használok leöblítem, lecsepegtetem. A répákat nagylyukú reszelőn lereszelem, tálba teszem, negyed tk sóval és fél citrom levével ízesítem, állni hagyom 20-25 percig. Egy nagyobb serpenyőben összeolvasztom a vajat egy ek olajjal, majd 2 perc alatt megpirítom benne a spárgát. Finoman sózom, citrom levével ízesítem. A csicseriborsót a köleshez keverem, a répát óvatosan kinyomkodom, ez is mehet a tálba a többi (sajt és spárga kivételével) hozzávalóval együtt. Alaposan összeforgatom, citrom héjával, levével, sóval, borssal ízesítem. 1-2 órára a hűtöbe teszem, (átforgatom, ha kell ízesítem) majd tálalásnál rámorzsolom a sajtot és rápakolom a spárgasípokat is. Petrezselyemmel csinosítom.