Tavaszi rizssaláta

rizssali.jpg

Újra vettem a bátorságot és elkezdtem recepteket írni. Maradok az egészséges vonalon és feltett szándékom, hogy azon is maradok. Elhíztam! Kurvára nem figyeltem az elmúlt hónapokban semmire. Mondhatnám, hogy nem volt időm, de hazugság lenne. Oké, kibaszott sokat dolgoztam, de kérdem én, hogy ki nem? Egyszerűen lusta voltam, sodródtam a magam bénaságával és hagytam, hogy a csinos, feszes testem egyszerűen löttyedt szilvává változzon, amit nem hogy más, de még én magam sem szívesen érintek meg! :) De most itt az elhatározás, minden adott ahhoz, hogy vissazfordítsam ezt az elfuserált állapotot és hamarosan újra, acélos külsővel térhessek vissza a húspiacra, mint egy futószalagon elkészített tömegcikk, vagy mint egy ráncokkal megkínált büszke negyvenéves. 

A kihívás napja ez! Immár sokadszor, de kit érdekel! :) Hajrá lányok, hajrá legények! 

 

1 bögre három színű rizs, hagyományos módon elkészítve (lehet jázmin, szarvasi "B", basmati, barna, tökmindegy)

2 ek olaj

30 dkg zöldspárga, alaposan megmosva, felkarikázva (a fejüket 3-4 centisre hagyom)

2 szál újhagyma, karikázva

2 db friss sárgarépa, zsüliennre vágva

15 dkg borsó (most mirelit), kiolvadva

8-10 szem koktélparadicsom, felezve

10 dkg lágy kecskesajt vagy feta

2 ek gránátalma mag

3 ek olíva olaj

1 ek lime leve

só, frissen őrölt bor

1 csokor  friss turbolya vagy petrezselyemzöld

A rizst megpárolom, hagyom langyosra hűlni. Egy seprenyőben olajat hevítek és ráborítom a spárgát. Finoman sózom, borsozom, 3-4 perc alatt magas lángon megpirítom. Hozzáforgatom a borsót is, további fél percig kevergetem. Pár csepp lime-lével ízesítem, hagyom hűlni. A felcsíkozott répát akkora tálba teszem, hogy az összes hozzávaló kényelmesen elférjen majd benne, megsózom késhegynyi sóval és 5-10 percre állni hagyom. Hozzáadom a rizst, a spárgát a borsóval, a hagymát, paradicsomot és a sajt felét is rámorzsolom, majd alaposan összekeverem. 3 ek olíva olajjal és lime levével, sóval, borssal ízesítem. Tálalásnál megszórom a gránátalma magjával, a maradék sajttal és a turbolyával. Pirított magokkal tovább dúsíthatom, nekem most nem hiányzott belőle. Mert elfelejtettem.