Tejfölös karalábéleves, citromos húsgolyóval

18209180_10213440364590190_8190184554783637385_o.jpg

Ennek a levesnek az a története, hogy tesiről hazafelé megkivántam a karalábét, a levest, a tejfölt és a húst. Igen! Így, ebben a sorrendben. És akkor bementem a zaldiba és mindent megvettem hozzá. Otthon betettem egy vidám zenét, totál felhangosítottam majd kimentem a konyhába és belevetette magam a bugyraiba. Aprítottam, daraboltam és ahogy reszeltem a citrom héját a húsgolyóba a citrusos illata felidézte a gintoncsik és bakikólák ízét és hangulatát, szóval a nyarat. Alig várom, hogy posztoljam a receptet, megegyem az adagomat majd este az alkoholfüggőségemet is kielégítsem a barátaimmal. Nagyszerűen érzem magam. Pedig még egy kortyot sem ittam. Furcsa dologok ezek. Mennyi mindent köszönhetek ennek a 3 fej karalábénak! :) 

1 ek vaj

3 ek étolaj

3 szál újhagyma, vékonyra karikázva

1 cm friss gyömbér

1 gerezd fokhagyma

3 fej karalábé, kockázva

4 dl főzőlé vagy víz

1 csokor petrezselyemzöld

1 dl tejföl

20 dkg darált pulykahús

negyed citrom reszelt héja és leve

só, frissen őrölt bors

tálaláshoz pirított, durvára aprított kesudió vagy mogyoró vagy bármi

Felteszek forrni 6 dl vizet, beleteszek egy maréknyit a karalábé lehámozott héjából és 8-10 perc forralással egy főzőlevet készítek. Közben a vajat egy lábosban közepes lángon összemelgítem az olajjal. Ráborítom a hagymát, finoman sózom, majd 2 percig párolom. Ráreszelem a gyömbért és a fokhagymát, további egy percig keverem. Ráborítom a felkockázott karalábét, összeforgatom és 2 percig így párolom. Ráöntök 4-5 decit a főzőléből, sózom negyed tk sóval, felforralom majd lefedve 10-12 perc alatt megfőzöm. Közben egy keverőtálban a húst összekeverem sóval, borssal, a petrezselyem felét összeaprítva, negyed citrom reszelt héjával és levével. Vizes kézzel dióbélnyi mérető golyókat formázok, a levesbe teszem és együtt főzöm. Ne lobogva forrjon a leves, mert akkor szétfőnek. Mikor megfőtt a karalábé (ne főzzük szlét) a petrezselyem másik felét forrázom (beleteszem a levesbe majd 1 perc után kiveszem) majd egy laza merőkanálnyi levessel (húsgolyó nélkül) és a tejföllel egy magas falú mérőedényben pürésítem. Az alaphoz forgatom. Sózom, borsozom ha kell.