Spárgás kamu-cézár

18485691_10213603577070400_3033547791851060499_n.jpg

Egy szürke kanapén fekszem (nem az enyémen), alig pár perce ittam meg egy bögre kotyogós tejeskávét, alig egy órája ettem magam degeszre ezzel a salátával és alig pár órája döntöttem el, hogy mától 30 napon keresztül csak és kizárólag salátákat eszem. Jó, most egy jó nagyot hazudtam, mert tuti, hogy nemcsak salátán fogok élni, de igazából ez most nem is annyira lényeges. A Fehérvári úti piacon sétálgattam amikor elhatároztam, hogy maraton elé állítom magamat, ott volt az perc, az a nagy pillanat amikor végre eldöntöttem, hogy belevágok és megteszem azt, amit már régen elterveztem. Harminc (30!!!!) napon át tömöm majd magamba a salátákat, 30 napon keresztül késztetem majd magamat arra, hogy megcsináljam, lefotózzam, megírjam és megegyem mindegyiket. Neeem! Nem hiszem azt, hogy feltaláltam a spanyolviaszt és azt sem, hogy ez az egész hisztéria egy új keletű dolog lenne! Tele van ezekkel az internet. Én szimplán csak unatkozom és muszáj voltam kitalálni valamit, hogy reggelente legyen miért felkelnem. Ennyi a történetem. Aki meg nem hiszi, az járjon utána, mert lehet, hogy most is hazudok és nem is harminc napos lesz. Mostanában amúgy is mindenki challenge-eknek teszi ki magát, pont én ne tenném ugyan ezt? 

2+1 ek vaj

1+2 ek olíva olaj

1 köteg zöldspárga (50 dkg)

fél citrom leve

1 kisebb magos zsemle vagy valamilyen pékáru, centis kockákra aprítva

3 ek mogyoró vagy valamilyen olajos mag

1 doboz főtt csicseriborsó

10 dkg fetasajt

3 nagyobb fej salátaszív (kb. 40 dkg) 

só, frissen őrölt bors

A spárgasípok végét letörtem, eltettem a holnapra alapléhez. A zsenge sípokat alaposan megmostam, lecsepegtettem. Egy nagyobb serpenyőben közepes lángon összeolvasztottam 2 ek vajat az olajjal, majd ráborítottam a spárgát. Sóztam, bőven borsoztam, ráfacsartam a citrom levét majd másfél percig nagy lángon pároltam. Hozzáadtam 4 ek vizet, forrásba hoztam, majd lefedve egy percig pároltam. A spárgát tányérra szedtem, a vajas, sós, citromos alapot kis edénybe öntöttem. Ez lesz majd a saláta dresszingje. A seprenyőbe újabb kanál vajat tettem, hozzáadtam 2 ek olíva olajat, összeolvasztottam, hozzáforgattam a kenyérkockákat. Sóztam, borsoztam és 4-5 perc alatt közepes lángon szépen megpirítottam. Félidőnél a mogyorót is hozzákevertem. A salátákat leveleire szedtem, falatnyi darabokra aprítottam. A félretett vajas, citromos dresszinget egy nagyobb keverőtálba öntöttem. Erre került a saláta és a csicseriborsó. Alaposan összeforgattam. 3 tányérra szedtem. A spárgát és a kenyeret is elosztottam, a sajtot a tetejére morzsoltam. A spárgáról lecsepegő dresszinget is rálocsoltam a tányérról. Borsoztam. Ha nem elég a dresszing, a maradék citromból és némi olíva olajból keverhetünk egy gyors kiegészítőt. Gazdagíthatjuk hússal, garnélával, bármivel. #ultimatesalichallenge