Paradicsomos káposzta répafasírttal

52508137_2641843542496953_6207798261936291840_n.jpg

Ez a káposzta régi nagy kedvencem, most újra elővettem. Nem tudom, hogy mit üzen vele a szervezetem, de mostanában nagyon, de nagyon kívánom a pradicsomos ételeket. Ha valakinek van ötlete, hogy minek köszönhetem ezt a kívánósságomat, mindenképpen ossza meg velem. Valójában nem is én tehet róla. Tudni illik, maradt egy kisebb fej káposztám egy korábbi fotózásról és nem lévén nyulam, amivel megetethetném, jobb végzetet nem is találhattam volna ennek az árva káposztafejnek, mint ebben a currys-paradicsomos ételben. Ezzel egyidőben azt is bejelentem, hogy már végleges a diagnózis: curry függő vagyok! Néha alkoholista is, de ez most mellékes. :) Főzzétek, egyétek nagy elánnal, én is így tettem. Puszi!

1 kis fej (kb. 60 dkg) káposzta, vékonyra gyalulva

6 ek étolaj

1 közepes fej vöröshagyma, vékonyra csíkozva

1 ek sárga curry paszta

4-5 dl víz

2 dl paradicsomlé

1 ek méz

só, frissen őrölt bors

tálaláshoz pirírott fekete szezámmag, friss petrezselyemzöld

A fasírthoz

kb. 30 dkg sárgarépa nagylyukú reszelőn lereszelve

1 egész tojás

2 ek rizsliszt 

2 csokor friss petrezselyemzöld, finomra aprítva

2-3 késhegynyi őrölt római kömény

só, bors

Egy mély serpenyőt füstölésig hevítek. Meglocsolom 2 ek olajjal, majd a káposzta felét beleszórom. 3-4 perc alatt lepirítom, egy tálba öntöm. Megismétlen a másik felével is. Csak a végén sózom, hogy ne engedjen levet. Pirítani kell, nem párolni. A serpenyőt ismét felhevítem, beleöntök 2 ek olajat, ráborítom a hagymát. Finoman sózom, 4-5 percig pirítom. Hozzákeverem a curry pasztát, lepirítom majd ráborítom a káposztát. Átforgatom, felöntöm a vízzel. Felforralom és fedő alatt 10 percig közepes lángon főzöm, többször átkeverem. Paradicsomlével dúsítom, ha elfőtt a a folyadék, 1-2 deci vizet is adok hozzá. Mézzel, sóval, borssal ízesítem. További 6-8 percig fedő alatt párolom, többször átkeverem. 

A lereszelt répát keverőtálba teszem, sózom negyed teáskanál sóval, 10 percig állni hagyom. Megszórom liszttel, petrezselyemmel, köménnyel, beleütök egy tojást, borsozom és az egészet alaposan összekeverem. Egy serpenyőben 2 ek olajat hevítek, a masszából centi vastag, 7-8 cm átmérőjű korongokat formázok, majd oldalanként 4-5 perc alatt közepes lángon készre sütöm őket. A káposztával tálalom, amit friss petrussal és szezámmaggal szórok meg.