Lencsés-brokkolis egytál

53264578_418068328966941_4251344343966679040_n.jpg

Teljesen rácsúsztam a brokkolira. Akinek van tippje, hogy ez mi miatt lehet, ne tartsa magában, kérem ossza meg velem. Talán a vas? Nem tudom, nincs kedvem ráguglizni. De a szervezetem napi szinten kiált utána, én meg engedelmeskedem neki és eszem, eszem és eszem. Még szerencse, hogy szeretem! Mi lenne akkor, ha utálnám és undorral kéne magamba tuszkolni ezeket az ételeket! :) Borzasztó lenne! 

50 dkg brokkoli, diónyi rózsákra szedve

4 ek étolaj

1 közepes fej vöröshagyma, vékonyra szeletelve

2 gerezd fokhagyma

2 cm friss gyömbér

2 tk currypor

friss chili ízlés szerint

30 dkg főtt lencse (itt konzerv)

3 dl min. 20%-os tejszín 

1-2 dl víz

fél lime leve

15 dkg pirított kesudió vagy mogyoró vagy mandula

tálaláshoz friss koriander, főtt jázmin rizs

Felteszek forrni 2 liter vizet. Sózom fél tk sóval. Beleborítom a brokkolit, 3 percig forralom, hideg vízbe szedem. A léből megtartok 3-4 decinyit. Egy nagyobb serpenyőben olajat hevítek, ráborítom a hagymát. 4-5 percig pirítom, finoman sózom. Közben meglocsolom 1--1 evőkanál forrázó vízzel, hogy gyorsabban puhuljon. Ráreszelem a fokhagymát, gyömbért, fűszerezem chilivel, curryvel, összepirítom. Hozzáforgatom a lencsét, ráöntöm a tejszínt és kb. 1 dl forrázó vizet, 2-3 percig forralom. Beledobálom a brokkolit. Lime levével, sóval ízesítem, ha kell. Ha túl sűrű a mártás, hígíthatom a forrázó vízzel. Tálaláskor megszórom korianderrel (vagy petrezselyemmel), kesudióval. Én főtt rizzsel ettem.