Karalábéfőzelék spenótos répafasírttal

64778143_340209419988215_2494402978430058496_n.jpg

Ez a főzelék régi klasszikus, éppen csak annyit változtattam rajta, hogy nem kockára, hanem csíkokra vágtam a karalábét benne. Mondjuk hazugság azt állítani, hogy én vágtam, mert nem is én, hanem egy szuper konyhai eszköz csinálta meg helyettem. Na jó, az is csak félig, hiszen a mandolinon nekem kellett huzogatnom a zöldséget. Ottonra tökéletes kivitelezés a csíkozás, de egy étteremben biztosan nem merném odaadni a vendégeknek. Mondjuk úgy, hogy elég nagy az eséllyel eheti le magát vele az ember. Nekem a Tv előtt ülve a kanapén is sikerült, szóval maradjunk annyiban, hogy tökmindegy. 

4 fej karalábé gyalulva, vagy kockázva

1 ek vaj

2 ek olívaolaj

1 közepes fej vöröshagyma, finomra aprítva

1 gerezd fokhagyma

4,5 dl alaplé vagy víz

1 dl tejszín

1 púpos ek keményítő

2 nagy csokor friss petrezselyemzöld

1 citrom reszelt héja

só, bors

 

Spenótos répafasírt

3+3 ek olíva olaj

1 kis fej vöröshagyma, finomra aprítva

1 gerezd fokhagyma

45 dkg répa, darabolva

10 dkg zabpehely

10 dkg bébispenót levél

negyed tk őrölt római kömény

negyed tk só, bors, chili ízlés szerint

 

A vöröshagymát vaj és olíva olaj keverékén pár perc alatt üvegesre dinsztelem, finoman sózom, ráreszelem a fokhagymát, ezzel is 1 percig kevergetem. Rádobom a karalábét, sózom és 3-4 percig párolom. Ráöntöm a vizet, felfelforralom és lefedve 13-14 perc alatt ressre főzöm. A tejszínt csomómentesre keverem a keményítővel és besűrítem vele a főzeléket. Már nem forralom, csak összemelegítem. Ha ezzel megvagyok az egyik csokor petrezselyemet fél dl vízzel krémesre pürésítem, majd visszaöntöm a főzelékhez. A citrom héját lereszelem és a maradék aprított petrezselyemmel elkeverem. A főzeléket sóval, borssal ízesítem és citromos petrezselyemmel szórjuk.

A fasírthoz a hagymát és a fokhagymát 3 ek olajon megpirítom majd a maradék két evőkanál olaj kivételével az összes hozzávalót késes aprítóba teszem és összedarálom. Egy keverőtálba teszem, meglocoslom olajjal és alaposan összedolgozom. 4-5 centis golyókat formázok és forró olajban kisütöm őket.