Kapros-kefires tökfőzelék

561938_10202076524821298_1244623233_n.jpg

Tudom, hogy nem egy tipikus őszi étel, de a piacon nem tudtam ellenállni a zsenge vajtöknek. Megláttam néhányat az őszi zöldségek között és elkapott a nosztalgia. Magával ragadott a kora nyári hangulat és úgy döntöttem, hogy nem hagyom ott őket. Hazafelé még szaporodtunk egy üveg fehérborral, a rákok már otthon voltak (köszi Nusszer), szóval minden adott volt egy gyors, alig-munkás vacsorához. Passzolnak a színek, az ízek is együtt, hát kell ennél több? Mondjuk még egy üveg bor? 

Recept

1 kg tök, reszelve (gyalulva)

1 fej vöröshagyma finomra aprítva

1 gerezd fokhagyma reszelve

1 ek vaj

1 ek olíva olaj

só, bors

3 dl alaplé vagy víz

1 dl kefír

2 ek étkezési keményítő

1 csokor friss kapor

negyed lime leve

A hagymát vaj és olaj keverékén üvegesre párolom, közben sózom. Hozzáadom a reszelt fokhagymát, átforgatom majd rádobom a gyalult tököt. Elkeverem, finoman sózom, felöntöm az alaplével majd fedő alatt 7-8 perc alatt ressre főzöm. Egy merőkanállal kiveszek és a durvára a
prított kaporral krémesre turmixolok. Visszaöntöm az alaphoz, elkeverem. Egy tálban a keményítőt fél dl hideg vízzel és a kefirrel kikeverem és besűrítem vele a főzeléket. Már nem forralom, csak összemelegítem. Lime levével, frissen őrölt borssal és chilipehellyel ízesítem. Fokhagymás rákkal, fasírttal, vagy csak úgy, önmagában fogyasztom.