Sárgarépás csicseriborsó főzelék

1380375_10202422556311869_709179562_n.jpg

Osztottam-szoroztam és rájöttem, hogy szinte csak római köménnyel, friss korianderrel, vöröshagymával, fokhagymával, vajjal és olajjal dolgozom. Persze ehhez még hozzájönnek a zöldségek, de alapjában véve nem vagyok túlságosan széleskörű. Egyfelől magyarázhatnám ezt azzal, hogy így legalább elfogynak és nem veszítik el az erejüket a fűszerek. Mondhatnám azt is, hogy nincs itthon más és muszáj ezekkel együtt élnem. De az igazság az, hogy ezek a téli főzelékfélék nekem annyira az ázsiai és az arab ízvilágot idézik, hogy kénytelen vagyok napi szinten hozzájuk nyúlni segítségért. Itt kell megemlítenem azt is, hogy nálam minden csoda csak három napig szokott tartani, így várható, hogy a közeljövőben valami teljesen más kombinációval rukkolok majd elő. Zárójel bezár és pont.

Ha már a kedvencekről beszélek, nem tehetem meg, hogy a csicseriborsót nem említsem. Ennek köszönhetően mostanában többször jövök majd olyan főzelékekkel, amik csicseriborsóra lesznek felfűzve, így aki hozzám hasonlóan nagy rajongója, ennek kifejezetten örülhet. Persze más is van a tarsolyomban, így aki kevésbé szereti se érezheti majd magát kirekesztve. Cicer arietinum, így mondja a latin. Én meg úgy mondom, hogy sárgarépával és citromlével egyszerűen Isteni! Pikáns főzelék ez, igazi téli egytál. Vagy őszi!  

Recept 2 főre

fél kg főtt csicseriborsó (lehet konzerv)

1 nagy fej vöröshagyma

1 ek vaj

3 ek olíva olaj

1 tk római kömény

2 gerezd fokhagyma reszelve

2 cm friss gyömbér reszelve

70 dkg sárgarépa kockázva

4 dl alaplé vagy víz 

2 dl főzőlé, ha konzervet használunk akkor annak a leve

só, frissen őrölt bors

fél citrom leve

friss koriander

chilipehely

A vöröshagymát vaj és olíva olaj összeolvasztott keverékén puhára dinsztelem, enyhén sózom. Kevés vizet adok hozzá és teljesen puhára főzöm. Hozzáreszelem a gyömbért, fokhagymát, rászórom a római köményt. Elkeverem, majd hozzáforgatom a répát. Folyamatos kevergetés mellett 1-2 percig pirítom, majd felöntöm az alaplével és a borsó főzőlevével. Fedő alatt 10-12 perc alatt roppanósra főzöm. Ha ezzel megvagyok 2 merőkanálnyi répát kiveszek, a többit turmixolom. A krémes alapba visszaforgatom a répákat és a csicseriborsót is hozzákeverem. Fél citrom levével, sóval, borssal ízesítem. Tálaláskor friss korianderrel, chilipehellyel, olíva olajjal turbózom. (Ha száraz csicseriborsót főzök, nagyon fontos, hogy előtte áztassuk be minimum 12 órára bő langyos vízbe.Még jobb, ha egy napra. Adjunk hozzá 1 ek szódabikarbónát. Ezt a levet mossuk le róla, majd bő, sós, babéros, hagymás, fokhagymás vízben főzzük puhára. Áztatás nélkül 4-6 óra is lehet a főzési idő. Kuktában ez rövidebb. Érdemes nagy mennyiségben megfőzni és lefagyasztani)

A facebook-on is ott vagyok!