Paradicsomos sültbrokkoli-főzelék

1656112_10203269332840753_1386773184_n.jpg

Hivatalosan nem brokkolit akartam főzni, de hétvégéről maradt a hűtőben és muszáj voltam elhasználni. Persze nem igazán okozott problémát, mert imádom ezt a zöldséget. Új csavart nem nagyon tettem ebbe a főzelékbe az előzőekhez képest, pusztán csak annyi történt, hogy végre összehoztam a paradicsommal, ami nagyon jót tett neki. Ennél a főzeléknél sem vittem túlzásba az alap fűszerezését, inkább a sült zöldségre bíztam mindezt, amit  a már megszokott olajos, currys kabáttal takartam be. Nagyon finom, nagyon izgalmas és egy szaftos oldalasnak is nagyon jól áll! :) 

Recept 2-3 főre

1 ek vaj

3 ek olíva olaj

1 fej vöröshagyma finomra aprítva

1 gerezd fokhagyma

1 kg brokkoli rózsáira szedve, félbe vágva ( a szárát és a csonkját vékonyan felszeletelem)

4+2 dl alaplé vagy víz

3 dl kockázott paradicsomkonzerv

só, frissen őrölt bors

A sült brokkolihoz:

1 dl olaj

1 kk currypor

chilipor ízlés szerint

késhegynyi só

2 ek pirított dió durvára aprítva

A sütőt előmelegítjük 220 fokra. Az egy deci olajat egy kisebb tálkában összekeverjük a fűszerekkel. A brokkoli rózsáinak felét egy nejlonzacskóba teszem, ráborítom a fűszeres olajat és alaposan összerázom az egészet. Sütőpapírral bélelt tepsire borítom és a vágási felületükkel lefelé rendezem őket. Nagyméretű tepsit használjunk, hogy a rózsák kényelmesen elférjenek. 16-18 percig sütöm. Szép "pirosnak" kell lenniük. Amíg sülnek egy lábosban a vajat összeolvasztom az olajjal. Ráborítom a hagymát és 5-6 perc alatt puhára párolom. Finoman sózom, egy-egy kanál vízzel meglocsolom, így gyorsabban puhul. Ezután ráborítom a felszeletelt szárat, csonkot és felöntöm 4 deci alaplével. Lefedem és 12-14 perc alatt puhára főzöm. Hozzáöntöm a paradicsomkonzervet és további 3-4 percig főzöm. Sóval frissen őrölt borssal ízesítem. A sült brokkoliból hozzáteszek 4-5 rózsát és az összepürésítem. A diót forró serpenyőben pár csepp olajon átpirítom, chilivel ízesítem. Ez elhagyható. A főzeléket a sült brokkolival és a dióval tálalom. Néhány csepp citromlé, friss turbolya vagy petrezselyemzöld és néhány csepp jó minőségű olíva olaj még jobban feldobja.

A facebook-on is ott vagyok!