Nagyonparadicsomos-chilis sárgaborsófőzelék

11950257_10207812477056519_718423589034690828_o.jpg

Ha tegnap Viola nem mondja két pohár pezsgő között, hogy délután sárgaborsót főzött, akkor valószínűleg soha nem tudtam volna meg, hogy mire is vágyom már vagy sok hét óta. A gondolat illata már bőven benne volt a levegőben, de én annyira magammal voltam elfoglalva az utóbbi hetekben, hogy csakcska csitriként azt sem vettem volna észre, ha tálcán kínálják fel a fele királyságot meg a velejáró sok-sok hülyeséget. Sárgaborsó! Hát erre vágytam én igazán. Krémesen, paradicsomosan, csípősen. Pontosan így. Csorog a nyálam, semmi másra nem tudok gondolni, csak arra, hogy ülök a gangon egy teli tál főzelék felett és kanalazom. Eleinte óvatosan, mert még tűzforró, aztán fittyet hányva a hólyagos nyelv lehetőségére egyre gyorsabban, habzsolva, belefeledkezve, hümmögve és kéjesen morogva. Kábé mintha szexelnék. Most visszaolvastam. Hát így! :)

3 ek olaj

30 dkg sárgaborsó, átmosva

1 kisebb fej vöröshagyma, finomra aprítva

1 kisebb gerezd fokhagyma

1 tk őrölt rómaikömény

fél tk chilipehely

1,2 liter, híg paradicsomlé

só, frissen őrölt bors

8-10 szem koktélparadicsom

1-2 zellerszár, centi vastagra darabolva

2-3 szelet sonka (nekem feketeerdei) vékonyra csíkozva

tálaláshoz friss petrezselyemzöld, pirított magmix

Az olajat felhevítem egy 3-4 literes edényben. Rászórom a borsót és 3-4 perc alatt, közepes lángom megpirítom, mint a rizst vagy a tarhonyát. Hozzáadom a hagymát és további 2-3 percig pirítom, sózom. Fűszereztem rómaiköménnyel, reszelt fokhagymával, chilivel. Pár másodpercig együtt kevergettem őket majd felöntöttem a paradicsomlével. Vigyázzunk, hogy a fűszerek ne égjenek meg. Lefedve, többször átkeverve, közepes lángon 45-50 perc alatt készere főzöm. Nem főzöm csirizesre, szeretem, ha a szemek egyben maradnak és kicsit "rághatóak" még. Friss petrussal, pirított magokkal és olíva olajon átpirítottsonkával, zellerrel, koktélparadicsommal tálaltam. Sajnos nincs itthon se rozé, se oldalas.