Gyümölcsös kuszkusz-saláta

20993828_10214666527803504_8976115196334932112_n.jpg

Nem szeretem a nyarat. Sőt! Kifejezetten utálom. Szóval az a tény, hogy már szeptembert mutat a naptár, engem kifejezetten lázba hoz. A Balcsinál is mindenki úgy tartja, hogy a szezon #augusztus20 után véget ér. Lehet ebben valami, mert érezhető volt, hogy sokkal, de sokkal kevesebb volt a starndokon a nyaraló nép. Márciusi gyerek lévén a tavaszt kéne imádnom, de én az őszért vagyok oda és a zord, hideg télért. Vágyom már a 20 fok küröli levegőt, amiben az ősz szaga terjeng. Vágyom már, hogy a fák színbe boruljanak, hogy aztán a szigeten a lombokban gázolhassak őrülten, mint anno tízenévesen. Vágyom, hogy jöjjenek a varjak, akikkel fennhangon beszélhetek és vágyom már azt a rengeteg színt, amit a zöldségesek a piacon a pultjukra tesznek. Az ősz első csókja miatt kívántam meg a gyümölcsöket, ez a csók tehet arról, hogy forráztam egy adag kuszkuszt és gyümölcssalátát csináltam belőle. 

20 dkg kuszkusz

1 közepesen érett körte, kockázva

1 közepesen érett őszibarack, kockázva

10 dkg friss áfonya

5 dkg aszalt vörösáfonya

1 kisebb fürt zöld szőlő félbevágott szemei

egy kisebb édeskömény negyede, kockázva

10-15 friss mentalevél, aprítva

1 csokor friss petrezselyemzöld, aprítva

1 lime leve

4-5 ek olíva olaj

só, bors

10 dkg fetasajt

5 dkg pirított dióbél, durvára aprítva 

Felforralok 3 dl vizet. A kuszkuszt egy nagyobb tálba teszem, villával hozzáforgatok 2 ek olíva olajat és negyed tk sót, majd leforrázom. Átkeverem, letakarom és 10 percre állni hagyom. Közben összeaprítom a hozzávalókat. Egy kisebb keverőtálban a lime levét és 4 el olíva olajat összekeverek. Adhatok hozzá egy kis mézet is. A kuszkuszt villával átkeverem és hagyom langyosra hűlni. Már fedő nélkül. Ha már lanagyos, ráborítom az összes gyümölcsöt, a zöldfűszereket és a dresszinget, majd alaposan átkeverem. Sózom, borsozom. Sajttal és dióval tálalom. Némi friss chili igen jót tesz neki.