Paradicsomos-spárgás krumplifőzelék

1800423_10203743898104588_6470719617519844156_n.jpg

Hah! Miután délelőtt jól bezabáltam csirkenyársból délutánra felmerült bennem az a gondolat, hogy vega leszek. Elkezdtem főzni ezt a paradicsomos krumplit és frankón átfutott az agyamon, hogy váltok. Megmostam a spárgát, szépen előkészítettem, gondosan felkarikáztam és úgy éreztem, hogy eljött az idő. Mától semmi hús, csak zöldség, ezerrel. Ha jól számolok és nem tévedek túl nagyot, mindezen elhatározásom összesen három másodpercig ha tartott. Tudom magamról, hogy nem vagyok egy "hosszútávú" karakter, de ez a nagyon kurta idősáv még engem is meglepett. De mit csodálkozom? Ha nem lenne ez a fránya spárga, biztosan véreshurkával ettem volna meg a főzeléket! Napok óta hurkára áhitozom! Ez vajon jelent valamit? Amúgy a főzelék szerintem alapdarab, senki se mulassza el, ha jót akar! Peace.

Recept 2 főre

1+1 ek vaj

3 ek olívaolaj

3 szál újhagyma, vékonyra karikázva

1 kg burgonya, kockázva

4 dl alaplé

1 dl paradicsomlé

2 babérlevél

fél tk só

8-10 db zöld spárgasíp, szára karikázva, feje egészben hagyva (a fás, alső részt vágjuk le, főzzük alaplébe)

fél lime leve vagy egy negyed citromé

1 csokor friss petrezselyemzöld, durvára aprítva

frissen őrölt bors, chilipehely

Egy evőkanál vajat, közpes lángon összeolvasztok az olajjal. Rádobom a hagymát, finoman sózom és folyamatos kevergetés mellett 2 percig párolom. Ráborítom a krumplit, felengedem az alaplével, beleöntöm a paradicsomlevet, a babérleveleket beledobom, sózom és fedő alatt 12-14 percig főzöm. Amíg fő, egy serpenyőben megolvasztom a vajat. Hozzáadok egy evőkanál oljat, beleborítom a felkarikázott spárgát és 2-3 percig közepes lángon párolni kezdem. A fejeket csak ezután, egy-két percre keverem hozzá. Finoman sózom. Ha a krumpli már majdnem megfőtt (ne fűzzük túl) egy bátor merőkanálnyit szedjünk külön és pürésítsük össze. Öntsük vissza az alaphoz és forgassuk össze. Facsarjuk bele a lime vagy citrom levét és adjuk hozzá az aprított petrezselyem kétharmadát. Borsozzuk, sózzuk ha kell. A spárgával és a maradék petrezselyemmel tálaljuk.

A facebook-on is ott vagyok!