Tökfőzelék édesköménnyel, ránott tarjával

18076589_10213307088618374_2593949288227501978_o.jpg

Ma úgy alakult, hogy délután négyig semmi más nem került a gyomromban, csak egy pálinka és két nagyfröccs. Eltekintve attól, hogy ez sokak számára elfogadhatatlan és megdöbbentő én időnként bele-bele csúszom egy ilyen speckó éhgyomorra piálásba, mert azt gondolom, hogy megérdemlem. Ettől még nem kell elvonóra mennem, vagy elgondolkodnom azon, hogy ez az állapot visszafordítható e. Vagy kéne? Leszarom! Annyira jó volt, hogy tényleg nem érdekel. Aztán fogtam magam és megvettem a hozzávalókat ehhez a főzelékhez és korgó gyomorral csak azt tudtam mantrázni, hogy nehogy elgyengüljek és menjek be hazafelé az első törökhöz egy bűnöző giroszért vagy sajtburiért nagy krumplival a mekibe. De nem! Mert hős voltam és csak itthon estem neki a hűtőnek és fosztottam ki belőle mindent, amit érdemesnek tartottam arra, hogy átmenetileg csillapítsa a részeges éhségemet. Megtettem és melegség öntötte el a szívemet. Annyira büszke vagyok magamra és még a tököm is olyan lett, ahogy azt a piacon bódultan megálmodtam és elterveztem. 

1 ek vaj

3 ek olaj

3 szál ujjnyi vastag újhagyma fehér része, fél centisre karikázva (kb. 3 ek) 1-2 levelet félreteszek

1 gerezd fokhagyma

fél kg zsenge főzőtök, héjastól centisre karikázva, majd félcentis csíkokra vágva

egy kisebb édeskömény negyede (olyat vegyünk, amin sok zöld levél van) vékonyra csíkozva (kb.10 dkg) A maradékot salátába fogom elhasználni.

1 dl alaplé vagy víz

15 dkg mascarpone, szobahőmérsékletű legyen

só, frissen őrölt bors

negyed lime leve

A tököt egy nagyobb tálba teszem, rászórok negyed teáskanál sót, összeforgatom és állni hagyom. A vajat egy 3-4 literes lábosban közepes lángon összeolvasztom az olajjal. Ráborítom a hagymát, finoman sózom és 2-3 perc alatt megpárolom. Ráreszelem a fokhagymát, további fél percig kevergetem majd hozzáforgatom az édesköményt. Ráöntök 2-3 evőkanál alaplevet vagy vizet és megvárom amíg elfő a folyadék. Hozzákeverem a tököt a levével együtt, ráöntöm a maradék alaplevet felforralom. Lefedem és 4 percig főzöm. Egy kisebb keverőtálban a mascarponét kikeverem egy evőkanál lével majd az alaphoz keverem. Egy deci vizet felforralok, beleteszem a félretett édeskömény leveleit és a hagymaleveleket. A lé felét a főzelékhez adom, a többit leöntöm. A forrázott zöldeket fél merőkanál főzzelékkel pürésítem, majd az alaphoz forgatom. Lime levével, borssal ízesítem.

A feltét most kukoricapehelyben sült tarja lett. A húst felcsíikoztam, sóztam. Keményítőbe forgattam, tojásba, majd durvára tört kukoricapehelybe. 3-3 perc alatt oldalanként nem túl bő olajban megsütöttem. Papírra szedtem. Pár csapp lime levével ízesítettem.