Bloody Mary, már ami a salátát illeti

18595549_10213656293228271_7775548901659686647_o.jpg

Nem vagyok rá büszke, hogy majd 40 évesen, három nap masszív piálás után fel tudtam állni (no, nem szó szerint) és újra visszatértem az életbe. Nem volt könnyű és megfogadtam, hogy soha többé egy kortyot sem, de egy kicsit azért mégis megnyugtató, hogy ha nem is simán, azért még van bennem némi spiritusz és bírom úgy, mint egy belevaló húszonéves. Oké, kellett hozzá kólát vedelni és a szombati strand is sokat segített. Tegnap csak egy levesre futotta az erőmből, még szerencse, hogy előző nap megvettem hozzá mindent. Abba bele sem merek gondolni, hogy micsoda kihívás lett volna, ha el kellett volna magamat vonszolni a boltig hogy akkora áldozatot hozzak, hogy emberek közé keverdejek. Finoman fogalmazva nem nevezném ilyenkor magamat szociálisan közreműködönek. Gondolom, hogy magyarázkodás nélkül is értitek, hogy miről beszélek. A csudákat! Nem vagyok hős és bűszke sem. De ez a tésztasaláta bládimerizálva eléggé megható és könnyfakasztó lett. Szépségversenyt ugyan nem nyernék vele, de kit érdekel?! Az, ahogy roppan, ahogy csíp és ahogy azt mondom miközben eszem, hogy "Hmmmmm, aztakurva!", nekem mindennél többet ér. 

 

25 dkg fülecske tészta (fusilli, penne, farfalle, mindegy)

1 dl paradicsomlé

3 rúd szárzeller, hosszában csíkozva, kockázva

2 ek olíva olaj

1 közepes cukkini, kockázva

1 kisebb sárgarépa, kockázva

3 szál újhagyma, vékonyra karikázva

10 szem koktélparadicsom, felezve

1 csokor friss petrezselyemzöld, aprítva

5 dkg bébispenót

1 kisebb chilipaprika, finomra aprítva

só, frissen őrölt bors

Fél liter vizet forraltam, sóztam 1 tk sóval, hozzáöntöttem 1 dl paradicsomlevet és 8-10 perc alatt megfőztem benne a tésztát. Szándékosan nem bő vízben tettem, hogy krémes legyen. Hagytam langyosra hűlni, majd összeforgattam 2 ek olíva olajjal. Egy serpenyőben 2 ek olajat hevítettem. Ráborítottam a répát és 1 percig pirítottam, majd hozzáforgattam a zellert, cukkinit, hagymát, chilit. Finoman sóztam, további 1 percig fedő alatt pároltam. Összeforgattam a tésztával, koktélparadicsommal, spenóttal. Tálaláskor frissen őrölt borssal és petrezselyemmel turbózom.