Currys-kókuszos krumplifőzelék, borsófasírttal

52591392_1488345017969545_4637602078724718592_n.jpg

Ezt a főzeléket 2013. szeptember 8-án főztem meg először. Azóta olyan mennyiségben és annyi helyen készült már, hogy szerintem a Föld minden lakosának jutna egy tányérkával, ha összeadnám. Talán ez főzelékes pályafutásom legsikeresebb példánya, ha mindezt a visszajelzések szemszögéből vizsgálom. Elég régen főztem ilyet, nem is tudom, hogy miért pont most tört rám a vágy. Nosztalgikus hangulat lett úrrá rajtam. Emberek jönnek-mennek az életemben, de ez a recept örökre betölti a szívemben a legkedvencebb főzelék kategóriát. A fasírt hozzá maga a csoda, amit holnap is megsütök, mert annyira, de annyira király! :) 

A főzelékhez:

1,2 kg burgonya (másfél centis kockákra vágva)

1 fej vöröshagyma

1 tk vaj

1 ek olíva olaj

1 db babérlevél

6 dl húsleves vagy víz

1 tk só

1 tk currypor

2 dl kókusztej 

fél lime leve

só, bors

friss petrezselyem vagy koriander

friss chili vagy chilipehely

A fasírthoz:

2+4 ek étolaj

1 kis fej vöröshagyma, finomra aprítva

1 gerezd fokhagyma

30 dkg mirelit zöldborsó, fagyottan

2 csokor friss perezselyemzöld

10 dkg bébispenót

8 dkg rizsliszt

8 dkg finom szemű zabpehely

1 egész tojás

só, frissen őrölt bors

A finomra aprított vöröshagymát vaj és olíva olaj keverékén üvegesre párolom, közben finoman sózom. Rászórom a curryport, átforgatom, majd rádobom a kockázott burgonyát, babérlevelet és felöntöm az alaplével vagy levessel. Sózom és fedő alatt a forrástól számítva kb. 12-14 percig főzöm. (Arra vigyázzunk, hogy ne főzzük túl a burgonyát, érdemes egy-egy kockát tesztelni főzés közben. Maradjon harapható.) A kókusztejet és másfél merőkanál főzeléket összepürésítek egy magasfalú mérőedényben, majd visszakeverem az alaphoz. Már nem forralom, csak forralásig melegítem. Lime levével, sóval, borssal, chilivel ízesítem. Tálaláskor friss petrezselyemmel vagy korianderrel szórom.

A fasírthoz egy serpenyőben olajat hevítek. Ráborítom a hagymát, finoman sózom és 2-3 percig pirítom. Ráreszelem a fokhagymát, további fél percig kevergetem. Az összes hozzávalót (a borsót fagyasztva) (a lepirított hagymát is) késes konyhai aprítóba teszem, (nekem nagy van, amiben elfér ez a mennyiség, akinek kisebb van otthon, az egy tálban keverje össze a hozzávalókat és több részletben aprítsa krémesre) és krémesre aprítom. Abban a serpenyőben, amiben a hagymát pirítottam és szárazra töröltem 4 ek olajat hevítek. A masszából 1 cm vastag és 6-7 cm átmérőjű korongokat formázok és közepes erősségű lángon szépen, lassan mindkét oldalon pirosra sütöm. Oldlanként kb. 7-7 percig. Lényeg, hogy lassan süssük és ne hírtelen.