Currys-spenótos karalábéfőzelék

59726279_378174309574231_8011795783089127424_n.jpg

Kiégnek a szemeim, recepteket írok az egyik magazin részére. Lazításnak kitaláltam, hogy főzök valami könnyűt, gyorsat ebédre. Hááát! Elég jó lett, így arra a megállapítsra jutottam, hogy gyorsan megírom a blogra is a receptet. Én mondom, nem vagyok normális, hogy egy kis extra munkával pihenek két munka közben. Mondjuk legközelebb nem vágom hasábra a karalábét, mert a TV előtt a kanapén kétszer is leettem magam és a kedvenc pulcsim körris lett. 

3 ek étolaj

2 szál újhagyma fehér része, fél centisre karikázva

1 tk currypor

1 gerezd fokhagyma

2 fej karalábé, centis hasábokra vágva

4 dl alaplé vagy víz

1 dl tejszín

1 csapott tk kukoricakeményítő

3 dkg bébispenót

negyed lime leve

1 csokor friss petrezselyemzöld

só, frissen őrölt bors, chilipehely

Egy edényben közepes lángon hevítsünk olajat, borítsuk rá a hagymát. Finoman sózzuk, pirítsuk 2 percig. Szórjuk rá a curryt, reszeljük rá a fokhagymát, kevergessük további fél percig majd keverjük hozzá a karalábét. Öntsük fel a vízzel, sózzuk negyed tk sóval és lefedve, a forrástól számítva 8-10 perc alatt főzzük ressre. A tejszínt keverjük csomómentesre a keményítővel és 2-3 ek főzőlével, majd sürítsük be vele a főzeléket. Már nem forraljuk, csak melegítsük össze. Forgassuk hozzá a spenótot, ízesítsük lime levével, sóval, borssal ha kell. Tálaláskor szórjuk meg petrussal, chilipehellyel.