Spenótos répafőzelék

1512552_10204214044177946_1846932136752081883_n.jpg

Most már aztán tényleg minden van a piacon. MINDEN! Csupa nagybetűvel. Ezt az időszakot szeretem a legjobban, mert ilyenkor nincs más dolga az embernek, csak vennie a fáradtságot és elmenni piacra, jól beszerezni az éppen aktuális kedvencet és jól megfőzni azt. Borsó, vajbab, spenót, répa, káposzta, tökök, fűszerek! Én tényleg kész vagyok! És akkor a  lecsószezonról még nem is beszéltem! Ebben a melegben a zsenge zöldségek amúgy is a legjobb cimborák, hiszen némi vajon kell csak őket megfuttatni, megszórni valamilyen zöld fűszerrel és már ott is van a tányéron a kész köretünk. Pik-pak süthetünk halat, csirkét de a tarja se áll távol a világomtól, szóval aki úgy érzi, hogy igazam van, az akár ezzel a spenótos répafőzelékkel is közelebbi barátságot köthet, mondjuk még ma délután. Én adom a receptet!

Recept 2 főre

1 ek vaj

3 ek olívaolaj

1 csokor újhagyma, vékonyra karikázva

1 gerezd fokhagyma

1 tk currypor

kb.1 kg zsenge sárgarépa, karikázva

5 dl alaplé

1 marék friss, mosott, durvára aprított parajlevél (kb. 5 dkg), én bebiparajt használtam

1 dl tejszín

1-2 ek étkezési keményítő

1 cikk citrom reszelt héja és leve

só, frissen őrölt bors, chilipehely

A vajat közepes lángon egy 2-3 literes lábosban összemelegítem az olajjal. Ráborítom a hagymát, finoman sózom és 2-3 percig folyamatosan kevergetem. Ráreszelem a fokhagymát, megszórom curryvel és pár másodpercig pirítom. Jöhet rá a répa, 2-3 kanál alaplé és 3-4 percig így párolom. Ráöntöm az alaplevet és lefedve, 8-10 perc alatt puhára főzöm. De nem szét. Hozzáadom a megmosott spenótot, elkeverem és hagyom, hogy összeessen. A keményítőt kikeverem a tejszínnel, majd besűrítem vele a főzeléket. Már nem forralom, csak összemelegítem. Citrom héjável, levével, sóval, borssal ízesítem. Tálaláskor chilipehellyel szórom.