Gyömbéres tökfőzelék

 fotó(3).jpg

Mostanában rákattantam a gyömbérre és mindenféle zöld fűszerekkel, mozsárban fűszerpesztákat gyömöszölök belőle. Egyrészt nagyon jó feszültésglevezető, ahogy az ember teljes erejét beleadva nekiesik a munkának, másrészt ha nagyobb mennyiségben készítjük ilyenkor, akkor a maradékot a hűtőbe téve egy csomó más kajához is felhasználhatjuk. Grillezésnál tehetjük a húsok páclevéhez, használhatjuk különböző curry-k készítésénél vagy ha vajjal összemorszoljuk majd kidermesztjük remek fűszervajat kapunk, amit a frissen sütött húsokra a legvégén csak finoman ráolvasztunk és becsavarodunk a fantasztikus ízélménytől. Na, szóval ez a pasztakésztés nálam most nagyon megy, ha tehetném minden főzelékbe tennék egy jó nagy kanálnyit! Az éppen aktuális áldozat most egy tökfőzelék lett, amit kefírrel habartam be és totál odavagyok érte. Amúgy ép ésszel fel nem fogom, hogy a kaprot valaki nem szereti! Most komolyan! Felháborító!

Recept 2 főre

A fűszerpasztához:

4-5 cm gyömbér reszelve

2 gerezd fokhagyma reszelve

a kapor szára, vékonyra karikázva

durva szemű só (6-8 szem)

1 ek olívaolaj

A főzelékhez:

3 ek olívaolaj

4 szál újhagyma, vékonyra karikázva

1 gerezd fokhagyma

1 kg zsenge tavaszi tök, gyalulva vagy vékonyra csíkozva

fél liter alaplé

2 dl kefír

2 ek étkezési keményítő

1 nagy csokor friss kapor

fél citrom reszelt héja, leve

só, frissen őrölt bors

Első körben egy mozsárban alaposan dolgozzuk össze a paszta hozzávlóit. Ezt a lépést kihagyhatjuk, ekkor a pirított hagymára külön-külön reszeljük rá a hozzávalókat. A friss kaprot 8-10 másodpercre mártsuk (forrázzuk) a forró főzelékalapba, majd azonnal hűtsük le hideg vízzel. Egy kanál főzővízzel pürésítsük. A gyalult vagy vágott tököt egy nagyobb tálba teszem és finoman megsózom. 10 percig állni hagyom, majd óvatosan kinyomkodom. A levét félreteszem, a főzéshez felhasználom. Az olajat egy nagyobb lábosban, közepes lángon felhevítem. Rádobom a hagymát, finoman sózom és 2-3 percig, kevergetve fonnyasztom. Hozzákeverem a pasztát és 8-10 másodpercig együtt pörgetem majd hozzáadom a kinyomkodott tököt. Összeforgatom, felöntöm az alaplével és 6-8 percig főzöm. A kefírrel kikeverem a keményítőt, majd besűrítem vele a főzeléket. Már nem forralom, csak összemelegítem. Citrom héjjal, citromlével ízesítem. Hozzákeverem a pürésített kaprot, sózom, borsozom.

A facebook-on is ott vagyok!