Párbajkelbimbó-főzelék, paradicsomosan, currysen

1469907_10202754709695496_1597736592_n.jpg

Ha az ember beszáll egy párbajba, akkor nem árt, ha olyan fegyvernemet választ, amivel biztosan nem vall szégyent. Lila Füge a múlt héten egy kelbimbós pasta receptjét posztolta, amiben nem rejtette véka alá töretlen kelbimbó rajongását. Erre a posztra Zé, a Szárnyas Ízvadász egy kelbimbó főzelék videóval reagált, párbajra hívva ezzel Lila Fügét! Látva ezt úgy gondoltam, hogy hadat üzenek mindkettőjüknek és beszállok a versenybe, ami azóta kelbimbó népszerűsítő mozgalommá alakult. Párbaj ide, párbaj oda, a misszió számomra is kedves, hiszen én is nagy rajongója vagyok ennek a klasszikus téli zöldségnek. Lila Fügénél nyomon követhetitek az eseményeket, mert facebook oldalán további blogbejegyzéseket vár kelbimbó témában. Hogy mik vannak? :)

Én egy nagyon egyszerű, fűszeres, paradicsomos főzelékkel rukkoltam elő, és azt hiszem, hogy méltó résztvevője lesz ennek a nemes küzdelemnek. És hogy fényezzem is kicsit, ezt a változat még egy kelbimbó gyűlölő barátom is megdicsérte! 

Recept 2 főre

60 dkg kelbimbó (negyven deka felezve, a maradék felaprítva)

1 kisebb fej vöröshagyma finomra aprítva

1 ek vaj

2 ek olíva olaj

1 gerezd fokhagyma

1 kk currypor

fél kk őrölt kömény

2 dl alaplé

2 dl paradicsomlé vagy kockázott paradicsom konzerv 

fél kk cukor

só, frissen őrölt bors

A sült kelbimbóhoz:

1 dl olaj

fél tk őrölt gyömbér

fél tk só

késhegynyi pirospaprika

késhegynyi chilipor

1 csokor petrezselyemzöld durvára aprítva

durvára aprított pirított mandula

A sütőt előmelegítem 220 fokra. A kelbimbók külső, szennyezett leveleit leszedem, a talpukat levágom és megfelezem őket. Az egy dl olajat elkeverem a gyömbérrel, sóval, paprikával, chilivel. A kelbimbók kétharmadát egy zacskóba teszem, ráöntöm a fűszeres olajat és alaposan összerázom. Így mindenhol egyenletesen bevonjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire borítom, vágási felületükkel lefelé fordítom a feleket és 25 perc alatt pirosra sütöm. Eközben a finomra aprított hagymát a vaj és az olaj összeolvasztott keverékén puhára dinsztelem. Finoman sózom. 1-1 kanál vízzel meglocsolom, hogy gyorsabban szétfőljön. Ezután ráreszelem a fokhagymát, megszórom curryvel, őrölt köménnyel és átpirítom. Vigyázok, hogy ne égjen meg, mert keseredik. Hozzáadom a feldarabolt, húsz dekányi kelbimbót, felöntöm az alaplével, sózom, borsozom és fedő alatt 10-12 perc alatt puhára főzöm. A főzés felénél hozzáöntöm a paradicsomlevet és tovább főzöm. Cukorral tompítom a savasságot. Lehet pürésíteni is, én csak egyszer-kétszer "bele botmixereltem", rusztikusra hagytam.  A legvégén hozzákeverem a petrezselyemzöldet és ha kell sózom, borsozom. A sült, fűszeres kelbimbóval, maradék petrezselyemmel és pirított mandulával turbózom.

A facebook-on is ott vagyok!